Hakusanamainonnan trendit 2019

Vaikka hakusanamainonnan perusperiaatteet ovat pysyneet samankaltaisina aina hakusanamainonnan alkuajoista saakka, ja erityisesti hakukoneen käyttäjien näkymä on muuttunut yllättävän vähän, on vuosien saatossa mainonnan hyödyntäminen kehittynyt ja monipuolistunut merkittävästi. Nostamme esiin kolme hakusanamainontaan liittyvää tärkeää trendiä, jotka tulevat vaikuttamaan mainonnan tekemiseen vuoden 2019 aikana ja pidemmällä aikajaksolla muuttamaan hakusanamainontaa entisestään. Yleisökohdentamisen hyödyntäminen Perinteisesti avainsanat ovat...

SEO-trendit 2019 – ota ainakin nämä huomioon

Hakukoneoptimoinnin maailma kokee jälleen muutoksia myös vuonna 2019. Osa asioista on kuitenkin ollut pinnalla aiemminkin, mutta näiden painoarvo vain kasvaa kuluvana vuotena. SEO-työn perusteet pohjimmiltaan ovat aina toimivia. Selkeitä trendejä SEO-työssä on kuitenkin havaittavissa. Erityisesti ihmisten hakukäyttäytyminen kerääntyy entistä enemmän kysymysten ja ongelmien ympärille. Seuraavat kolme alle lueteltua aihetta hyvin suurella todennäköisyydellä tulevat muuttamaan...

Inbound-markkinoinnin hyödyt

Kerroimme aiemmin kirjoituksessa Mitä on inbound-markkinointi, että inbound-markkinointi vetoaa potentiaalisten asiakkaidesi tiedonnälkään tarjoamalla heille hyödyllisiä vastauksia ja ratkaisuja jo asiakaspolun alkuvaiheessa. Useimmille inbound-markkinointi mielletään myyntiliidien hankkimiseen, mutta se on myös paljon muuta. Inbound-markkinointi tehostaa myynnin ja markkinoinnin prosesseja, luo ajatusjohtajuutta, tuottaa kestävää kasvua sekä tarjoaa verkkosivukävijöille parempaa asiakaskokemusta. Ole ajatusjohtaja ja rakenna luottamusta Inbound-markkinointi...

Ansaitun näkyvyyden hyödyntäminen osana markkinointistrategiaa

Somenäkyvyyden hankkiminen on nykyään mahdollista ja vain muutamalla eurolla voi ostaa näkyvyyttä, joka tavoittaa tuhansia somekäyttäjiä. Erityisesti Facebookissa ja Instagramissa näitä edullisia, sponsoroituja julkaisuja tulee vastaan päivän aikana yksi, jos toinenkin. Laaja näkyvyys pienellä hintalapulla varustettuna selittää varmasti sen, miksi tämä mainostusmuoto on niin suosittu ja miksi yritykset yksityishenkilöihin ovat alkaneet hyödyntämään Facebookin tarjoamaa...

Näin aloitat inbound-markkinoinnin

Inbound-markkinoinnin onnistuminen rakennetaan tukevien perustusten varaan. Näiden valaminen puolestaan vaatii aikaa sekä asiakkaan, oman yrityksen ja omien päämäärien perusteellista ymmärtämistä. Aluksi sinun on tunnettava asiakkaasi. Millaisiin ongelmiin he hakevat ratkaisuja? Pystyykö tuotteesi ratkaisemaan asiakkaasi ongelmat? Toiseksi, sinun on tunnettava itsesi. Mikä on sinun tarinasi? Mistä yrityksessäsi on kysymys? Miten positioit itsesi niin, että ostajat...