Yleisimmät myynnin ja markkinoinnin haasteet osa 2

B2B-yrityksissä myynti ja markkinointi eivät voi enää pelata omaa peliään. Tässä juttusarjassa käymme läpi myynnin markkinoinnin haasteita. Lue osa 1 täältä. HAASTE 2: VÄÄRIN YMMÄRRETYT ROOLIT Useimmissa yrityksissä myynti- ja markkinointiosastot näkevät roolinsa liikevaihdon luomisessa hyvin eri tavalla, ja nämä asenteet ovat juurtuneet syvälle. Myyjät keskittyvät myyntitavoitteiden täyttämiseen ja koettavat pitää tuloksen plussan puolella....

Yleisimmät myynnin ja markkinoinnin haasteet osa 1

B2B-yrityksissä myynti ja markkinointi eivät voi enää pelata omaa peliään. Myynnin ja markkinoinnin integroiminen on kenties paras yksittäinen keino yrityksen tuloksen parantamiseksi. Tällä integraatiolla tarkoitetaan myynnin ja markkinoinnin yhdistämistä, ja englanniksi se tunnetaan myös nimellä ”smarketing”. Kun markkinointi ja myynti keskittyvät yhteisiin tavoitteisiin, voidaan samaan aikaan kasvattaa tuottoa, myynnin tehokkuutta sekä yrityksen liikevaihtoa. Useimmissa...

Monikanavaisen asiakashankinnan A-B-C-D

B2B-yrityksen verkkosivujen tehtävä on auttaa asiakkaita tutkimaan ja arvioimaan tuotteita vaivattomasti, ennen kuin nämä ottavat yhteyttä myyjään. Jotta kävijät löytäisivät sinut, pelkkä nettisivu ei yksinään riitä. Tähän tarvitaan oikea “markkinointi-mix”. A. Sähköpostimarkkinointi Yritä saada kävijät liittymään itse sähköpostilistallesi. Jos ostat osoitelistoja ja spämmäät niitä roskapostilla, ei kukaan halua pysyä listalla kauaa, saati sitten hehkuttaa...

5 vinkkiä joilla kasvatat kampanjasivujesi konversiota

Kampanja- tai laskeutumissivut ovat yksi tärkeimmistä asiakashankinnan työkaluista. Kampanjasivujen taika piilee siinä, että ne ohjaavat kävijän suoraan tiettyyn tarjoukseen, ilman että nämä tarttuvat sivustosi muihin ärsykkeisiin. Yrityksen näkökulmasta käyttäjät ovat kampanjasivulla vain yhtä asiaa – lomakkeen täyttämistä varten. 1. Tehokkaan kampanjasivun elementit Kampanjasivut konvertoivat kävijän liidiksi lomakkeen täyttämisen tai muun halutun vuorovaikutuksen kautta. Kampanjasivu...

Näin luot klikkejä tuottavan CTA:n

Call to action eli CTA, suomeksi toimintakehote on se salainen tehokeino, joka kannustaa ihmisiä tarttumaan tarjoukseesi. Jos CTA ei onnistu kaappaamaan kävijän huomiota ja houkuttelemaan tätä klikkaamaan, ei tarjouksestakaan ole mitään hyötyä. Näillä vinkeillä luot onnistuneen CTA:n ja lisäät konversioidesi määrää. 1. Sijoita CTA näkyvälle paikalle CTA toimii parhaiten sivun alussa. Alue, joka näkyy...