5 vinkkiä joilla kasvatat kampanjasivujesi konversiota

Kampanja- tai laskeutumissivut ovat yksi tärkeimmistä asiakashankinnan työkaluista. Kampanjasivujen taika piilee siinä, että ne ohjaavat kävijän suoraan tiettyyn tarjoukseen, ilman että nämä tarttuvat sivustosi muihin ärsykkeisiin. Yrityksen näkökulmasta käyttäjät ovat kampanjasivulla vain yhtä asiaa – lomakkeen täyttämistä varten. 1. Tehokkaan kampanjasivun elementit Kampanjasivut konvertoivat kävijän liidiksi lomakkeen täyttämisen tai muun halutun vuorovaikutuksen kautta. Kampanjasivu...

Näin luot klikkejä tuottavan CTA:n

Call to action eli CTA, suomeksi toimintakehote on se salainen tehokeino, joka kannustaa ihmisiä tarttumaan tarjoukseesi. Jos CTA ei onnistu kaappaamaan kävijän huomiota ja houkuttelemaan tätä klikkaamaan, ei tarjouksestakaan ole mitään hyötyä. Näillä vinkeillä luot onnistuneen CTA:n ja lisäät konversioidesi määrää. 1. Sijoita CTA näkyvälle paikalle CTA toimii parhaiten sivun alussa. Alue, joka näkyy...

Näin luot tehokasta markkinointisisältöä

Markkinointisisältö on laadukasta sisältöä, jota tarjoat sivustosi kävijälle vastineeksi tämän yhteystiedoista. Myös ilmaiset kokeilujaksot, demo-versiot tai yhteydenottolomakkeet voivat olla markkinointisisältöä. Näiden sisältömuotojen avulla sivustosi satunnainen kävijä muuttuu liidiksi. 1. Käytä niukkuutta hyödyksesi Niukkuus on psykologinen ilmiö, joka saa meidät haluamaan jotain asiaa vielä enemmän silloin, kun siitä on pulaa. Niukkuus on hieno asia, sillä...

Mitä on inbound-markkinointi?

Inbound-markkinoinnin tehtävänä on houkutella ostajat luoksesi. Sen avulla tavoitat asiakkaasi heidän omilla ehdoillaan. Inbound-markkinointia käyttämällä kasvatat bränditietoisuutta, ajatusjohtajuutta ja sivustosi liikennettä tarjoamalla kohdeyleisöllesi olennaista ja hyödyllistä sisältöä.
 Inbound-markkinoinnin näkökulmasta asiakaspolku keskittyy houkuttelemaan, sitouttamaan ja ilahduttamaan. Sisältö suunnitellaan vetoamaan lukijoihin sekä konvertoimaan näistä liidejä ja lopulta maksavia asiakkaita. Asiakaspolun eri vaiheissa oleville kävijöille räätälöidään omat...

Neljä työkalua liidien hankintaan

Useimmissa B2B-yrityksissä markkinointi liittyy vahvasti myyntiin. Tämä antaa markkinoinnille mainion tilaisuuden osoittaa arvonsa. Hankkimalla uusia tuotteestasi kiinnostuneita kontakteja eli ”liidejä” (engl. lead) ja kehittämällä näitä eteenpäin potentiaalisiksi asiakkaiksi, eli prospekteiksi (engl. prospect), markkinointi ottaa haltuunsa asiakaskokemuksen ensiaskeleet. Uusasiakashankinnalla on suora vaikutus useimpien B2B-yritysten tulokseen, mikä puolestaan tarjoaa markkinoinnille mitattavia tuloksia. Automaattinen asiaskashankintakone pitää markkinointisuppilosi...