Vaikuttajakampanja viraaliksi – Case Salakis

Viime vuosina vaikuttajamarkkinoinnista on tullut yhä suositumpaa ja sen avulla saavutetaan tehokkaasti hyviä tuloksia. Onnistuakseen vaikuttajakampanja vaatii brändille oikean vaikuttajan, mielenkiintoisen ja inspiroivan toteutustyylin sekä yhteistyölle oikean kohdeyleisön. Parhaimmillaan yhteistyö herättää keskustelua seuraajien keskuudessa, tavoittaa mahdollisimman laajasti yhteistyölle oikeaa kohderyhmää ja siitä tulee viraali, jolloin yhteistyön tavoittavuudessa päästään ennalta odotettua suurempiin tuloksiin. Toteutimme keväällä...

Vertailusivustot hyödyttävät kuluttajaa ja asiakasta

Verkko-ostaminen on kasvanut ja kasvaa vuosi vuodelta. Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2019 puolet 16-89-vuotiaista suomalaisista oli ostanut jotain verkosta viimeisen kolmen kuukauden aikana. Verkkokauppamyynnin suosiota ja sen kasvua selittää muun muassa vaivattomuus ja kivijalkaa laajempi valikoima. Erityisesti vaivattomuuteen on panostanut myös oululainen teknologiayritys HL MediaDesign Oy. Yritys tarjoaa kuluttajille suunnattuja vertailusivuja, joiden avulla käyttäjä voi...

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2020

Vaikuttajamarkkinointi jatkaa nousuaan, eikä se ole enää erillinen osa yrityksen markkinointia, vaan suurimmalla osalla se on vakiintunut osaksi yrityksen markkinointistrategiaa. Tämä on korostunut yritysten pitkäjänteisempänä vaikuttajatekemisenä, eikä vaikuttajien kanssa tehnyt yhteistyöt ole enää ripoteltuja, yksittäisiä ja satunnaisia yhteistöitä. Vuonna 2020 vaikuttajamarkkinoinnissa nousee esille erityisesti seuraavat trendit. Aitous Aitous rokkaa myös vuonna 2020 niin vaikuttajien...

Miksi jokaisen vaikuttajan tulee tehdä kumppanuusmarkkinointia

Tässä 10 syytä miksi jokaisen vaikuttajan on tärkeää ja hyödyllistä tehdä kumppanuusmarkkinointia. 1. Oikea tapa ajatella Ehkä olet kuullutkin aloittaessasi blogiasi, että sinun pitäisi antaa, antaa ja antaa. Sisältö edellä, sisältö on tärkein. Mutta kun annat ja annat etkä koskaan pyydä taloudellista kompensaatiota, asettaa se sinut burnoutin tielle. Keskeistä verkossa tapahtuvassa liiketoiminnassa on henkinen...

Tärkeimmät syyt tarjota alennuskoodeja ja vinkit niiden rakentamiseen

Yritin googlata kotimaista näkökulmaa sille, miksi suomalaisen verkkokaupan kannattaisi tarjota alennuskoodeja kuluttajille, mutta oli todella vaikea löytää aiheesta edes perustietoa. Jokaisessa suomalaisessa verkkokaupassa on kyllä tilauksen tekemisen yhteydessä pieni laatikko, johon alekoodin voi syöttää. Monelle se tuntuu kuitenkin jäävän lähinnä tekniseksi yksityiskohdaksi tai erittäin harvoin aidosti hyödynnetyksi työkaluksi. Miksi tuohon koodilaatikkoon tulisi käyttää enemmän...