Haastattelussa Instagram-vaikuttaja Heidi Dufva

Esitimme muutaman kysymyksen Instagram-vaikuttaja Heidi Dufvalle @bloppshopheidi. Kerro itsestäsi hieman: Olen suomenruotsalainen Heidi Helsingistä. Asumme Helsingin keskustassa aviomieheni ja poikani kanssa. Olemme urheilullinen perhe, ja kaikenlainen urheilu on suurin harrastuksemme. Kuinka kauan olet toiminut vaikuttajana ja miten kaikki alkoi? Kun poikani Max oli pieni kirjoitin blogia. Se oli hyvinkin luettu, mutta kun siirryin apulaisrehtorista...

Missä kanavissa vaikuttajamarkkinointia voi tehdä?

Ihmiset viettävät entistä enemmän aikaa sosiaalisen median eri kanavissa. Myös sosiaalisen median kanavia on useita ja niiden määrä kasvaa kasvamistaan. Koska ihmiset viihtyvät somessa, sosiaalinen media toimii myös tehokkaana markkinointikanavana tavoittamaan haluttu asiakaskunta ja kampanjoista on helpompi saada kuulijoita kiinnostavia. Valitsemalla oikean kanavan ja vaikuttajat tuotteen tai palvelun mainostamiseen, on halutun asiakaskunnan rajaaminenkin helpompaa,...

Blogit ja vaikuttajamarkkinointi 2022

Vaikuttajamarkkinointi on jo pitkään ollut yksi tehokkaimmista tavoista markkinoida. Vaikuttajien seuraaminen perustuu vapaaehtoisuuteen, jolloin yleisö valitsee seurattavakseen henkilöitä, joista on valmis imemään vaikutteita. Vaikuttajan suositukset, mieltymykset ja ylipäänsä elämä, kiinnostaa seuraajia. Tästä syystä myös markkinointi vaikuttajan kautta kohtaa kuluttajan henkilökohtaisemmin. Vaikuttajamarkkinointia voi tehdä useammassa eri kanavassa, joista mainittakoon esimerkkeinä Instagram, TikTok, YouTube ja Blogit....

B2B-vaikuttajamarkkinointi – mitä on B2B-vaikuttajamarkkinointi ja miten se toimii?

Vaikuttajamarkkinointi on yksi selkeästi suosituimmista markkinoinnin keinoista kuluttajille myytävien palveluiden ja tuotteiden osalta. Yksi suosion syistä on mahdollisuus tarkkaan kohdennukseen sekä siihen tunnettuun seikkaan, että suositus on aina ollut yksi tehokkaimmista keinoista asiakashankinnassa. Vaikuttajien kautta tuotteita ja palveluita mainostaessa viestin saa aina myös paremmin personoitua ja luotua jopa keskustelua aiheesta. Monesti tällainen somemainonta mielletään...

Performissionin tiimi kasvoi uudella vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisella

Vaikuttajamarkkinointi on kuluneen koronavuoden aikana pitänyt paikkansa yhtenä kannattavimmista ja suosituimmista markkinointitavoista koronan tuomista haasteista huolimatta. Yritykset tavoittavat uudet potentiaaliset asiakkaansa vaikuttajien kautta niin sosiaalisen median eri kanavista kuin blogeistakin, vaikka ihmiset pysyttelevätkin nyt entistä enemmän kotosalla. Tästä syystä myös Performissionin tiimiin tarvittiin lisäkäsiä hoitamaan myyntiä sekä kampanjoiden rakentamista ja hallintaa. Tiimimme sai loppukeväästä...