5 vinkkiä joilla kasvatat kampanjasivujesi konversiota

Kampanja- tai laskeutumissivut ovat yksi tärkeimmistä asiakashankinnan työkaluista.

Kampanjasivujen taika piilee siinä, että ne ohjaavat kävijän suoraan tiettyyn tarjoukseen, ilman että nämä tarttuvat sivustosi muihin ärsykkeisiin. Yrityksen näkökulmasta käyttäjät ovat kampanjasivulla vain yhtä asiaa – lomakkeen täyttämistä varten.

1. Tehokkaan kampanjasivun elementit
Kampanjasivut konvertoivat kävijän liidiksi lomakkeen täyttämisen tai muun halutun vuorovaikutuksen kautta.

Kampanjasivu koostuu seuraavista osista:
● Otsikko (ja mahdollinen alaotsikko)
● Lyhyt kuvaus sisällöstä
● Ainakin yksi viestiä tukeva kuva
● (Tarpeen mukaan) muita mahdollisia tukevia elementtejä, kuten käyttäjäkokemuksia tai sertifikaatteja
● Ja lopuksi tärkein: tiedonkeräyslomake

2. Poista päävalikko näkyvistä
Kun kävijä on päätynyt kampanjasivulle, tämä on tarkoitus pitää siellä, kunnes lomake on täytetty. Jos kampanjasivulla on linkkejä, joiden kautta käyttäjä pääsee muille sivuille, se luo häiriötekijöitä ja pienentää mahdollisuutta konvertoida vierailija liidiksi. Yksi parhaista tavoista parantaa konversiota on poistaa sivustosi päävalikko kampanjasivulta.

3. Pidä otsikko ja CTA linjassa
Säilytä markkinointiviestisi yhdenmukaisena sekä kampanjasivusi otsikossa että sivulle vievässä CTA-linkissä. Jos käyttäjä klikkaa ilmaista sisältöä mainostavaa linkkiä ja kampanjasivulla sanotaankin jotain aivan muuta, menetät saman tien tämän luottamuksen.

4. Enemmän on vähemmän
Asioita ei kannata tehdä liian vaikeasti, ja tämä pätee myös kampanjasivuihin. Sekava sivu häiritsee kävijää. Mene suoraan asiaan ja pidä sanamäärä minimissään. Lisätietoa on kuitenkin luvassa itse markkinointisisällössä.

5. Kannusta jakamaan sosiaalisessa mediassa
Kampanjasivulta ei kannata unohtaa somenappuloita, joilla liidit voivat jakaa sisältöäsi ja tarjouksiasi eteenpäin. Sosiaalinen media on muuttunut yhä tärkeämmäksi viestintäväyläksi myös B2B-yritysten keskuudessa. Kun kehotat kävijöitä jakamaan sisältöäsi somessa, saat enemmän näkyvyyttä ja liidejä.
 
Julkaisemassamme e-kirjassa ”21 toimivaa tapaa hankkia enemmän B2B-liidejä” käymme läpi kampanjasivujen konversion lisäksi monta muuta tärkeää seikkaa. Vinkkiemme avulla optimoit jokaisen osa-alueen kuntoon ja hankit enemmän uusia asiakkaita B2B-yrityksellesi.

New call-to-action

Artikkelin kirjoittaja:


Oliver Sipinen
Head of Inbound
oliver @ performission.fi
+358 40 557 7636