Inbound-markkinoinnin hyödyt

Kerroimme aiemmin kirjoituksessa Mitä on inbound-markkinointi, että inbound-markkinointi vetoaa potentiaalisten asiakkaidesi tiedonnälkään tarjoamalla heille hyödyllisiä vastauksia ja ratkaisuja jo asiakaspolun alkuvaiheessa.

Useimmille inbound-markkinointi mielletään myyntiliidien hankkimiseen, mutta se on myös paljon muuta. Inbound-markkinointi tehostaa myynnin ja markkinoinnin prosesseja, luo ajatusjohtajuutta, tuottaa kestävää kasvua sekä tarjoaa verkkosivukävijöille parempaa asiakaskokemusta.

Ole ajatusjohtaja ja rakenna luottamusta
Inbound-markkinointi vaatii fiksua ja pitkäjänteistä ajattelumallia. Sen sijaan, että pyrit hankkimaan asiakkaita vain panostamalla perinteiseen massamarkkinointiin, tavoitteenasi on opettaa ja valistaa potentiaalisia asiakkaitasi sekä esitellä samalla omaa osaamistasi.

Samalla kun rakennat omalle brändillesi luotettavaa mainetta, houkuttelet myös lisää liidejä ja luot itsellesi asemaa ajatusjohtajana eli oman alasi näkyvänä ja kuuluvana asiantuntijana.

Laadukkaan sisällön tarjoaminen tekee sinusta auktoriteetin, johon potentiaaliset asiakkaat oppivat luottamaan. Tämä tapahtuu jo ennen kuin he ovat ostaneet sinulta mitään tai olleet yhteydessä myyjiin.

Kaiken tämän lisäksi sisältömarkkinointi auttaa yritystäsi saamaan lisää näkyvyyttä orgaanisissa hakutuloksissa.

Räätälöi asiakaskokemus
Nykymarkkinoilla asiakkailla on yhä enemmän valtaa asiakassuhteen eri vaiheissa. Yritykset eivät pärjää kilpailijoilleen pelkillä tuotteilla ja palveluilla; näiden lisäksi käyttäjät vaativat myös poikkeuksellisen hyvää asiakaskokemusta.

Vaikka sähköpostien kustomointi onkin hyödyllistä, kävijäkohtaista kokemuksen kohdentamista ei kannata jättää tähän. Keräämällä ja hyödyntämällä dataa ja sen pohjalta tehtyjä päätelmiä, voit räätälöidä kävijän kokemusta verkkosivuillasi entistä pidemmälle.

Oikeilla työkaluilla voit kustomoida sivustosi ulkoasua, toimintoja ja tarjouksia asiakkaan käyttäytymisen pohjalta.

Yhdistä myynti ja markkinointi
Sisältömarkkinointi ei rajoitu pelkästään markkinointiosastoon. Yksi inbound-markkinoinnin suurimmista hyödyistä on käyttäjäkokemuksen yhtenäistäminen. Tässä on olennaista myynnin ja markkinoinnin välisen jaottelun purkaminen, tiedon jakaminen sekä eri osastojen asiakasviestinnän yhtenäistäminen.

Kirjoitimme e-kirjan myynnin ja markkinoinnin yhdistämisestä. Lataa se alta.

New call-to-action

Kerää dataa, mittaa tuloksia
Markkinointistrategian jatkuva hiominen ei ole koskaan ollut niin helppoa kuin nykyään. Vaikka inbound-markkinoinnin työkalut eivät aina olekaan ensimmäisenä mielessä markkinoinninhallintaratkaisujen hankinnassa, niiden avulla saadaan paljon arvokasta tietoa eri sisältöjen suorituskyvystä. Kun tiedät tarkkaan, mikä sisältö, kampanja ja media tuo asiakkaita ja konvertoi heitä liideiksi, voit kohdentaa resurssejasi entistä tehokkaammin.

Saavuta pitkän aikavälin arvoa ja parempaa tuottoa sijoituksellesi (ROI)
Inbound-markkinoinnin tarkoitus on luoda yhteys asiakkaaseen. Tavoitteena ei ole kertaluontoinen kauppa, vaan pitkän aikavälin liikesuhde.

Perinteisiin markkinointikeinoihin verrattuna inbound-markkinointikampanjat kestävät huomattavasti pidempään. Laadukas sisältö ja optimoidut asiakaspolut säilyy pidempään ajankohtaisena ja tuottaa tulosta vielä kuukausien ja jopa vuosien päästä.

Inbound-markkinointi ja markkinoinnin automatisointi tarjoavat paljon etuja. Markkinointikonsulttimme auttavat sinua soveltamaan inbound-markkinointistrategia oman yrityksesi tarpeisiin. Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää.

Artikkelin kirjoittaja:


Oliver Sipinen
Head of Inbound
oliver @ performission.fi
+358 40 557 7636