Inbound-markkinoinnin hyödyt

Kerroimme aiemmin kirjoituksessa Mitä on inbound-markkinointi, että inbound-markkinointi vetoaa potentiaalisten asiakkaidesi tiedonnälkään tarjoamalla heille hyödyllisiä vastauksia ja ratkaisuja jo asiakaspolun alkuvaiheessa. Useimmille inbound-markkinointi mielletään myyntiliidien hankkimiseen, mutta se on myös paljon muuta. Inbound-markkinointi tehostaa myynnin ja markkinoinnin prosesseja, luo ajatusjohtajuutta, tuottaa kestävää kasvua sekä tarjoaa verkkosivukävijöille parempaa asiakaskokemusta. Ole ajatusjohtaja ja rakenna luottamusta Inbound-markkinointi...

Ansaitun näkyvyyden hyödyntäminen osana markkinointistrategiaa

Somenäkyvyyden hankkiminen on nykyään mahdollista ja vain muutamalla eurolla voi ostaa näkyvyyttä, joka tavoittaa tuhansia somekäyttäjiä. Erityisesti Facebookissa ja Instagramissa näitä edullisia, sponsoroituja julkaisuja tulee vastaan päivän aikana yksi, jos toinenkin. Laaja näkyvyys pienellä hintalapulla varustettuna selittää varmasti sen, miksi tämä mainostusmuoto on niin suosittu ja miksi yritykset yksityishenkilöihin ovat alkaneet hyödyntämään Facebookin tarjoamaa...

Näin aloitat inbound-markkinoinnin

Inbound-markkinoinnin onnistuminen rakennetaan tukevien perustusten varaan. Näiden valaminen puolestaan vaatii aikaa sekä asiakkaan, oman yrityksen ja omien päämäärien perusteellista ymmärtämistä. Aluksi sinun on tunnettava asiakkaasi. Millaisiin ongelmiin he hakevat ratkaisuja? Pystyykö tuotteesi ratkaisemaan asiakkaasi ongelmat? Toiseksi, sinun on tunnettava itsesi. Mikä on sinun tarinasi? Mistä yrityksessäsi on kysymys? Miten positioit itsesi niin, että ostajat...

IAB Finland vaikuttajamarkkinoinnin opas 02/2019

IAB Finland julkaisi 27.2. oppaan strategiseen vaikuttajamarkkinointiin. Vaikuttajamarkkinointi on noussut suosituksi keinoksi tavoittaa tehokkaasti jopa todella spesifejä kohderyhmiä. Suomessa mainostajista jo yli 70% on kokeillut vaikuttajamarkkinointia ja useat ovat sisällyttäneet sen strategiseksi osaksi kokonaismarkkinointisuunnitelmaa. ” Vaikuttajamarkkinointi on tuloksellista ja tehokasta. Sitä voidaan käyttää moneen eri tarkoitukseen eri kanavissa: tuotelanseerauksissa, brändin tunnettuuden kasvattamisessa, mielikuvan muuttamisessa...

5 hyvää syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia

Vaikuttajamarkkinointi on tutkitusti tuloksellista ja tehokasta ja sen teho ulottuu usein sinne, missä perinteinen mainonta ei enää toimi. Tässä viisi syytä miksi vaikuttajamarkkinointia kannattaa tehdä.   1. Vaikuttajamarkkinointi ei tyrkytä Vaikuttajamarkkinoinnin kenties suurin hyöty on sen luontainen piirre olla tyrkyttämättä tuotetta tai palvelua. Vaikuttajamarkkinointi poikkeaakin suuresti perinteisen markkinoinnin strategioista. Kuluttajat ovat kyllästyneitä ja turhautuneita...