Blogi2022-08-23T12:53:51+03:00

Blogi

Vinkkejä pienen budjetin vaikuttaja­markkinointi­kampanjaan

5. maaliskuuta 2024|

Mikäli yrityksen markkinointibudjetti on hieman pienempi ja täten mahdollisuus panostaa vaikuttajamarkkinointiin on euromäärällisesti vähäisempää, se ei kuitenkaan poissulje vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntämistä. Vaikuttajamarkkinointia on mahdollista toteuttaa myös pienemmällä budjetilla ja mikä parasta, [...]

Voiko B2B-yritykset hyödyntää vaikuttaja­markkinointia?

1. helmikuuta 2024|

Vaikuttajamarkkinointi on suosittu ja tehokas markkinoinnin muoto B2C-puolella, mutta monesti pohditaan, sopiiko se myös yrityksille tuotteita tai palveluita myyville yrityksille? Miksi ei! Tutustutaan aiheeseen hieman tarkemmin tässä kirjoituksessa. 1. Kohderyhmä [...]

5 syytä hyödyntää vaikuttaja­markkinointia vuonna 2024

3. tammikuuta 2024|

Vaikuttajamarkkinointi on vaikuttavaa Vaikuttajamarkkinoinnissa korostuu sisällöntuotannon luovuus ja mielikuvituksellisuus. Vaikuttajamarkkinoinnissa päästään lähemmäs kuluttajaa ja se vaikuttaa seuraajiin henkilökohtaisemmin kuin perinteinen geneerinen mainos. Tämä pohjautuu vaikuttajan ja seuraajien väliseen suhteeseen, jota [...]

Vaikuttaja­markkinoinnin trendit vuonna 2024

5. joulukuuta 2023|

Vuosi on kohtapuolin vaihtumassa, joten nyt onkin oivallinen hetki kurkistaa ensi vuoden vaikuttajamarkkinoinnin trendeihin. Miten vaikuttajamarkkinointia kannattaa toteuttaa vuonna 2024? Tämä teksti avaa sinulle vaikuttajamarkkinoinnin kuumimmat trendit pian vaihtuvalle uudelle [...]

Haastattelussa toimittaja ja somevaikuttaja Inka Ikonen

4. syyskuuta 2023|

Kuinka kauan olet toiminut vaikuttajana ja miten kaikki alkoi? Olen kirjoittanut blogia jo yli 10 vuotta sitten ollessani töissä toimittajana Ilta-Sanomilla. Tuolloin kirjoitin projektiluontoisesti painonpudotuksestani sekä vaihdostani Kaakkois-Aasiassa. Kun työskentelin [...]

Miksi tehdä säännöllistä yhteistyötä samojen vaikuttajien kanssa – Brändi­lähettilään hyödyt vaikuttaja­markkinoinnissa

3. elokuuta 2023|

Vaikuttajamarkkinointia voidaan toteuttaa eri tavoin. Suomessa yksi yleisimmistä vaikuttajamarkkinoinnin muodoista on vaikuttajan kanssa toteutettava kertaluonteinen, tai muutaman kokonaisuuden mittainen yhteistyö. Pitkäkestoinen, strategisempi yhteistyö ja brändilähettilään hyödyntäminen osana yrityksen markkinointia, on [...]

Miten löytää omalle brändille sopivat vaikuttajat?

17. toukokuuta 2023|

Suomessa oli huhtikuussa 2023 yli 2,7 miljoonaa Instagramin käyttäjää. Määrä on karkeasti arvioituna noin puolet Suomen koko väestöstä. Onkin täysin ymmärrettävää, että maallikon voi olla hankalaa löytää esimerkiksi juuri Instagramista [...]

Miten tulkita vaikuttaja­markkinoinnin tuloksia?

27. huhtikuuta 2023|

Vaikuttajamarkkinointi on tullut pysyväksi osaksi yritysten markkinointistrategioita. Se tarjoaa tehokkaan tavan tavoittaa kohdeyleisöjä ja lisätä brändin tunnettuutta. Vaikka vaikuttajamarkkinointi onkin tehokasta, sen onnistumisen mittaaminen voi olla haasteellista. Tässä blogipostauksessa käymme [...]

Vaikuttaja­markkinoinnin hinta – Mitä vaikuttaja­markkinointi maksaa?

27. maaliskuuta 2023|

Yksi ehkä eniten kysytyistä kysymyksistä vaikuttajamarkkinointiin liittyen on sen hinta. Vaikuttajamarkkinointia pidetään valitettavan yleisesti kalliina investointina, vaikka parhaimmillaan vaikuttajamarkkinoinnin hyödyt voivat olla yritykselle hyvinkin mittavat. Vaikuttajamarkkinointi on markkinoinnin muodoista aidointa, [...]

Vaikuttaja – Miten teet yhteistyötä kauttamme vuonna 2023

1. helmikuuta 2023|

Millaisia tuotteita ja palveluita haluaisit tuoda esiin omissa somekanavissasi? Mitkä aiheet kiinnostavat seuraajiasi ja sopivat luontevasti sisältöösi? Nämä asiat kannattaa pitää aina mielessä yhteistöitä suunnitellessa ja yhteistyöpyyntöihin vastaillessa. Kun myös [...]

Vaikuttaja­markkinoinnin trendit vuonna 2023

11. tammikuuta 2023|

Vuosi on vaihtunut ja onkin aika tehdä katsaus alkaneen vuoden vaikuttajamarkkinoinnin trendeihin. Miten vaikuttajamarkkinointia kannattaa toteuttaa tänä vuonna? Missä kanavissa kannattaa näkyä ja millä tavoin? Seuraavissa kohdissa jaan parhaaksi havaitsemamme [...]

Haastattelussa Instagram-vaikuttaja Heidi Dufva

30. toukokuuta 2022|

Esitimme muutaman kysymyksen Instagram-vaikuttaja Heidi Dufvalle @bloppshopheidi. Kerro itsestäsi hieman: Olen suomenruotsalainen Heidi Helsingistä. Asumme Helsingin keskustassa aviomieheni ja poikani kanssa. Olemme urheilullinen perhe, ja kaikenlainen urheilu on suurin harrastuksemme. [...]

Missä kanavissa vaikuttajamarkkinointia voi tehdä?

17. maaliskuuta 2022|

Ihmiset viettävät entistä enemmän aikaa sosiaalisen median eri kanavissa. Myös sosiaalisen median kanavia on useita ja niiden määrä kasvaa kasvamistaan. Koska ihmiset viihtyvät somessa, sosiaalinen media toimii myös tehokkaana markkinointikanavana [...]

Blogit ja vaikuttajamarkkinointi 2022

8. helmikuuta 2022|

Vaikuttajamarkkinointi on jo pitkään ollut yksi tehokkaimmista tavoista markkinoida. Vaikuttajien seuraaminen perustuu vapaaehtoisuuteen, jolloin yleisö valitsee seurattavakseen henkilöitä, joista on valmis imemään vaikutteita. Vaikuttajan suositukset, mieltymykset ja ylipäänsä elämä, kiinnostaa [...]

Vaikuttajakampanja viraaliksi – Case Salakis

4. kesäkuuta 2020|

Viime vuosina vaikuttajamarkkinoinnista on tullut yhä suositumpaa ja sen avulla saavutetaan tehokkaasti hyviä tuloksia. Onnistuakseen vaikuttajakampanja vaatii brändille oikean vaikuttajan, mielenkiintoisen ja inspiroivan toteutustyylin sekä yhteistyölle oikean kohdeyleisön. Parhaimmillaan yhteistyö [...]

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2020

4. maaliskuuta 2020|

Vaikuttajamarkkinointi jatkaa nousuaan, eikä se ole enää erillinen osa yrityksen markkinointia, vaan suurimmalla osalla se on vakiintunut osaksi yrityksen markkinointistrategiaa. Tämä on korostunut yritysten pitkäjänteisempänä vaikuttajatekemisenä, eikä vaikuttajien kanssa tehnyt [...]

IAB Finland vaikuttajamarkkinoinnin opas 02/2019

4. maaliskuuta 2019|

IAB Finland julkaisi 27.2. oppaan strategiseen vaikuttajamarkkinointiin. Vaikuttajamarkkinointi on noussut suosituksi keinoksi tavoittaa tehokkaasti jopa todella spesifejä kohderyhmiä. Suomessa mainostajista jo yli 70% on kokeillut vaikuttajamarkkinointia ja useat ovat sisällyttäneet [...]

5 hyvää syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia

1. maaliskuuta 2019|

Vaikuttajamarkkinointi on tutkitusti tuloksellista ja tehokasta ja sen teho ulottuu usein sinne, missä perinteinen mainonta ei enää toimi. Tässä viisi syytä miksi vaikuttajamarkkinointia kannattaa tehdä.   1. Vaikuttajamarkkinointi ei tyrkytä [...]

Ota yhteyttä

Voit soitella meille suoraan tai lähettää alta viestiä!

    Jutta Hirsimäki

    Vaikuttajamarkkinointi
    +358 50 3099 155
    jutta@performission.fi

     Pinja Tuominen

    Vaikuttajamarkkinointi
    +358 44 0531 211
    pinja@performission.fi

    Go to Top