Näin aloitat inbound-markkinoinnin

Inbound-markkinoinnin onnistuminen rakennetaan tukevien perustusten varaan. Näiden valaminen puolestaan vaatii aikaa sekä asiakkaan, oman yrityksen ja omien päämäärien perusteellista ymmärtämistä. Aluksi sinun on tunnettava asiakkaasi. Millaisiin ongelmiin he hakevat ratkaisuja? Pystyykö tuotteesi ratkaisemaan asiakkaasi ongelmat? Toiseksi, sinun on tunnettava itsesi. Mikä on sinun tarinasi? Mistä yrityksessäsi on kysymys? Miten positioit itsesi niin, että ostajat...

IAB Finland vaikuttajamarkkinoinnin opas 02/2019

IAB Finland julkaisi 27.2. oppaan strategiseen vaikuttajamarkkinointiin. Vaikuttajamarkkinointi on noussut suosituksi keinoksi tavoittaa tehokkaasti jopa todella spesifejä kohderyhmiä. Suomessa mainostajista jo yli 70% on kokeillut vaikuttajamarkkinointia ja useat ovat sisällyttäneet sen strategiseksi osaksi kokonaismarkkinointisuunnitelmaa. ” Vaikuttajamarkkinointi on tuloksellista ja tehokasta. Sitä voidaan käyttää moneen eri tarkoitukseen eri kanavissa: tuotelanseerauksissa, brändin tunnettuuden kasvattamisessa, mielikuvan muuttamisessa...

5 hyvää syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia

Vaikuttajamarkkinointi on tutkitusti tuloksellista ja tehokasta ja sen teho ulottuu usein sinne, missä perinteinen mainonta ei enää toimi. Tässä viisi syytä miksi vaikuttajamarkkinointia kannattaa tehdä.   1. Vaikuttajamarkkinointi ei tyrkytä Vaikuttajamarkkinoinnin kenties suurin hyöty on sen luontainen piirre olla tyrkyttämättä tuotetta tai palvelua. Vaikuttajamarkkinointi poikkeaakin suuresti perinteisen markkinoinnin strategioista. Kuluttajat ovat kyllästyneitä ja turhautuneita...

Yleisimmät myynnin ja markkinoinnin haasteet osa 4

B2B-yrityksissä myynti ja markkinointi eivät voi enää pelata omaa peliään. Tässä juttusarjassa käymme läpi myynnin markkinoinnin haasteita. Lue aiemmat osat täältä. HAASTE 4: PUUTTUVA TIETO Kuten juttusarjan aiemmissa osissa osoitettiin, puuttuva tai epätarkka asiakastieto vaikuttaa negatiivisesti asiakaskokemukseen ja vaikeuttaa myynnin ja markkinoinnin integrointia. 8. Myynti- ja markkinointiteknologia Myyntiä ja markkinointia ei voi yhdistää ilman...

Yleisimmät myynnin ja markkinoinnin haasteet osa 3

B2B-yrityksissä myynti ja markkinointi eivät voi enää pelata omaa peliään. Tässä juttusarjassa käymme läpi myynnin markkinoinnin haasteita. Lue aiemmat osat täältä. HAASTE 3: VIESTINTÄMOKAT Viestinnän onnistumisen kannalta on olennaista tietää, mitä, miten, milloin ja kenelle puhutaan. Jos viestit ovat keskenään ristiriitaisia, asiakkaat huomaavat sen helposti. 5. Sisällön luominen yhdessä Markkinoijat luovat ja levittävät jatkuvasti...