Yleisimmät myynnin ja markkinoinnin haasteet osa 4

B2B-yrityksissä myynti ja markkinointi eivät voi enää pelata omaa peliään. Tässä juttusarjassa käymme läpi myynnin markkinoinnin haasteita. Lue aiemmat osat täältä. HAASTE 4: PUUTTUVA TIETO Kuten juttusarjan aiemmissa osissa osoitettiin, puuttuva tai epätarkka asiakastieto vaikuttaa negatiivisesti asiakaskokemukseen ja vaikeuttaa myynnin ja markkinoinnin integrointia. 8. Myynti- ja markkinointiteknologia Myyntiä ja markkinointia ei voi yhdistää ilman...

Yleisimmät myynnin ja markkinoinnin haasteet osa 3

B2B-yrityksissä myynti ja markkinointi eivät voi enää pelata omaa peliään. Tässä juttusarjassa käymme läpi myynnin markkinoinnin haasteita. Lue aiemmat osat täältä. HAASTE 3: VIESTINTÄMOKAT Viestinnän onnistumisen kannalta on olennaista tietää, mitä, miten, milloin ja kenelle puhutaan. Jos viestit ovat keskenään ristiriitaisia, asiakkaat huomaavat sen helposti. 5. Sisällön luominen yhdessä Markkinoijat luovat ja levittävät jatkuvasti...

Yleisimmät myynnin ja markkinoinnin haasteet osa 2

B2B-yrityksissä myynti ja markkinointi eivät voi enää pelata omaa peliään. Tässä juttusarjassa käymme läpi myynnin markkinoinnin haasteita. Lue osa 1 täältä. HAASTE 2: VÄÄRIN YMMÄRRETYT ROOLIT Useimmissa yrityksissä myynti- ja markkinointiosastot näkevät roolinsa liikevaihdon luomisessa hyvin eri tavalla, ja nämä asenteet ovat juurtuneet syvälle. Myyjät keskittyvät myyntitavoitteiden täyttämiseen ja koettavat pitää tuloksen plussan puolella....

Yleisimmät myynnin ja markkinoinnin haasteet osa 1

B2B-yrityksissä myynti ja markkinointi eivät voi enää pelata omaa peliään. Myynnin ja markkinoinnin integroiminen on kenties paras yksittäinen keino yrityksen tuloksen parantamiseksi. Tällä integraatiolla tarkoitetaan myynnin ja markkinoinnin yhdistämistä, ja englanniksi se tunnetaan myös nimellä ”smarketing”. Kun markkinointi ja myynti keskittyvät yhteisiin tavoitteisiin, voidaan samaan aikaan kasvattaa tuottoa, myynnin tehokkuutta sekä yrityksen liikevaihtoa. Useimmissa...

Monikanavaisen asiakashankinnan A-B-C-D

B2B-yrityksen verkkosivujen tehtävä on auttaa asiakkaita tutkimaan ja arvioimaan tuotteita vaivattomasti, ennen kuin nämä ottavat yhteyttä myyjään. Jotta kävijät löytäisivät sinut, pelkkä nettisivu ei yksinään riitä. Tähän tarvitaan oikea “markkinointi-mix”. A. Sähköpostimarkkinointi Yritä saada kävijät liittymään itse sähköpostilistallesi. Jos ostat osoitelistoja ja spämmäät niitä roskapostilla, ei kukaan halua pysyä listalla kauaa, saati sitten hehkuttaa...