Mitä on inbound-markkinointi?

Inbound-markkinoinnin tehtävänä on houkutella ostajat luoksesi. Sen avulla tavoitat asiakkaasi heidän omilla ehdoillaan. Inbound-markkinointia käyttämällä kasvatat bränditietoisuutta, ajatusjohtajuutta ja sivustosi liikennettä tarjoamalla kohdeyleisöllesi olennaista ja hyödyllistä sisältöä.
 Inbound-markkinoinnin näkökulmasta asiakaspolku keskittyy houkuttelemaan, sitouttamaan ja ilahduttamaan. Sisältö suunnitellaan vetoamaan lukijoihin sekä konvertoimaan näistä liidejä ja lopulta maksavia asiakkaita. Asiakaspolun eri vaiheissa oleville kävijöille räätälöidään omat...

Neljä työkalua liidien hankintaan

Useimmissa B2B-yrityksissä markkinointi liittyy vahvasti myyntiin. Tämä antaa markkinoinnille mainion tilaisuuden osoittaa arvonsa. Hankkimalla uusia tuotteestasi kiinnostuneita kontakteja eli ”liidejä” (engl. lead) ja kehittämällä näitä eteenpäin potentiaalisiksi asiakkaiksi, eli prospekteiksi (engl. prospect), markkinointi ottaa haltuunsa asiakaskokemuksen ensiaskeleet. Uusasiakashankinnalla on suora vaikutus useimpien B2B-yritysten tulokseen, mikä puolestaan tarjoaa markkinoinnille mitattavia tuloksia. Automaattinen asiaskashankintakone pitää markkinointisuppilosi...

Tulospohjaisen komission määrittäminen

Oli sitten kyseessä aloitteleva tai jo vakiintunut toimija, niin meiltä kysytään usein kuinka suuri tulospohjaisen komission tulisi olla ja miten se tulee määrittää – Mitään suoraa vastausta tähän ei ole, sillä jokainen toimiala ja toimija ovat erilaisia. Alla kuitenkin lyhyt katsaus siitä mitkä asiat kannattaa ottaa huomioon, joista useat lienevät monelle tuttuja. Pelkistettynä tulospohjaisen...