Tehostamme digitaalista markkinointia ja myyntiä tarvittavilla toimenpiteillä

Meidän mielestä vaikutuksemme myyntiin tulee olla täysin mitattavissa. Näytämme miten panostus suunnitelmallisille sisällöille ja huolellisesti kohdennetulle yleisölle näkyy ostoksina kassalla tai kuumina liideinä. Suunnitelmallinen, pitkäjänteinen ja aidosti mitattava tekeminen tuo aina parhaan arvon markkinointibudjetille.

Digitaalisen markkinoinnin eri kanavista löytyy asiakaspolun eri vaiheisiin sopivia työkaluja tai näiden yhdistelmiä, oli kyseessä sitten suoran myynnin kasvattaminen, liidien hankinta, brändin rakentaminen tai tunnettuuden lisääminen.

Digitaalinen markkinointi blogissamme

Näin varmistat Facebook-markkinoinnissa positiivisen ROI:n

Facebook-markkinoinnin ROI voi olla positiivinen alalla kuin alalla, kun ymmärretään miten Facebook toimii ja miten tuloksia tulisi tulkita. Ensin kuitenkin hieman taustaa minusta ja tälle kirjoitukselle. Työskentelin Smartlylla San Fransiscossa sekä New Yorkissa ja pääsin tätä kautta konsultoimaan ja tekemään Facebook-mainontaa maailman johtaville ja isoimmille eCom ja tech yrityksille. Mennään kuitenkin ensin hieman ajassa...

Hakusanamainonnan trendit 2019

Vaikka hakusanamainonnan perusperiaatteet ovat pysyneet samankaltaisina aina hakusanamainonnan alkuajoista saakka, ja erityisesti hakukoneen käyttäjien näkymä on muuttunut yllättävän vähän, on vuosien saatossa mainonnan hyödyntäminen kehittynyt ja monipuolistunut merkittävästi. Nostamme esiin kolme hakusanamainontaan liittyvää tärkeää trendiä, jotka tulevat vaikuttamaan mainonnan tekemiseen vuoden 2019 aikana ja pidemmällä aikajaksolla muuttamaan hakusanamainontaa entisestään. Yleisökohdentamisen hyödyntäminen Perinteisesti avainsanat ovat...

SEO-trendit 2019 – ota ainakin nämä huomioon

Hakukoneoptimoinnin maailma kokee jälleen muutoksia myös vuonna 2019. Osa asioista on kuitenkin ollut pinnalla aiemminkin, mutta näiden painoarvo vain kasvaa kuluvana vuotena. SEO-työn perusteet pohjimmiltaan ovat aina toimivia. Selkeitä trendejä SEO-työssä on kuitenkin havaittavissa. Erityisesti ihmisten hakukäyttäytyminen kerääntyy entistä enemmän kysymysten ja ongelmien ympärille. Seuraavat kolme alle lueteltua aihetta hyvin suurella todennäköisyydellä tulevat muuttamaan...

Hakusanamainonta

Digitaalisen markkinoinnin tehokkaimpia työkaluja on hakusanamarkkinointi, tuttavallisemmin SEM. Ostopäätöstä tehtäessä hakukoneilla on merkittävä rooli ja näkyminen oikeassa paikassa, oikeaan aikaan tuo toivottuja tuloksia. Hakusanamainonta on tutkitusti tehokasta, siinä maksetaan oikeasta liikenteestä ja nopeasti saatavia tuloksia voidaan mitata, sekä optimoida tehokkaasti. SEM soveltuu kaiken kokoisille yrityksille ja asiakaspolun eri vaiheisiin.

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi eli SEO parantaa sivuston hakukonenäkyvyyttä maksuttoman liikenteen hakutuloksissa. Sivustoa kehitetään sekä teknisesti, että sisällöntuotannon kautta ja hyvin optimoitu sivusto löytyy korkealla hakutuloksissa sekä saa hyvät laatupisteet hakusanamainonnassa. Hakukoneoptimointi tuo lisää ilmaista liikennettä ja parantaa brändin verkkonäkyvyyttä. Asiakaskokemuksessa sivustolla on usein merkittävä rooli ja hakukoneoptimoinnilla voidaan parantaa mielikuvaa yrityksestä varsin tehokkaasti. SEO aloitetaan sivuston syväanalyysilla ja toimenpiteiden sekä toteutuksen kautta seuranta ja optimointi on jatkuvaa tekemistä.

Facebook-markkinointi

Sosiaalisen median markkinoinnissa Facebook on tehokas kanava.

Targetointi. Kohdistaminen on luonnollisesti kaikkein tärkeintä. Mainosinvestoinnit voidaan kohdistaa juuri oikealle, tiukasti rajatulle yleisölle.

A/B-testaus. Mainostyökalu mahdollistaa jatkuvan A/B-testauksen eri kohdistusten, bidausten ja luovan sisällön välillä. Heikot versiot ammutaan alas, parhaat skaalataan ylös.

Mitattavuus. ROI:n kehitystä voidaan seurata tarkasti kampanjan edetessä ja allokoida budjettia parhaille mainosversioille.

Houkutteleva kilpailutilanne. Facebook-mainonta on lyönyt itsensä läpi isosti mm. naapurimaassa Ruotsissa, jossa se on yksi suurista medioista. Suomessa mainostilaa saa vielä hyvin kilpailukykyiseen hintaan ja nyt viimeistään kannattaa aloittaa.

Hyvä sisältö palkitaan. Toisin kuin perinteisissä medioissa, somessa hyvä ja relevantti sisältö saa myös ilmaista viraalinäkyvyyttä. Mitä parempi sisältö, sitä enemmän näkyvyyttä kampanja saa ja tavoittaa yleisön edullisemmin.

Sähköpostimarkkinointi

Sähköposti on edelleen monikäyttöinen, helposti mitattava ja tehokas markkinoinnin apuväline. Sähköpostimarkkinointi on tutkitusti erittäin tehokas tapa lisätä myyntiä ja sitä voidaan yhdistellä muihin kanaviin. Sähköpostitse palvellaan asiakkaita, kasvatetaan asiakasuskollisuutta ja asiakkaat ovat tottuneet sekä suosivat sähköpostitse tapahtuvaa kommunikointia yritysten kanssa. Segmentointi on helppoa ja viestit ovat muokattavissa kohderyhmän mukaiseksi. Sähköpostimarkkinointi voidaan myös hyvin pitkälti automatisoida ja näin lisätä dialogia sekä samaan aikaan vähentää työtunteja.

Asiakasreferenssit

Lue mitä asiakkaamme kertovat yhteistyöstämme.

New call-to-action

Kiinnostuitko?

Mikäli kiinnostuit palveluistamme, niin ota meihin yhteyttä.

New call-to-action