Kumppanuusmarkkinointi on tehokas tapa tuoda yhteen kuluttaja ja myyjä

Kumppanuusmarkkinointi on puhtaasti tulospohjaista eli laskutus perustuu komissiopalkkioon ja parhaat tulokset saavutetaan avoimella sekä pitkäjänteisellä työllä.

Haluamme arvottaa kaikessa tekemisessämme liikenteen laadun keskiöön – maksat aidoista tuloksista. Myyjän kustannus markkinoinnista syntyy vasta kun ostos tai haluttu konversio on tapahtunut. Komissio on useimmiten kiinteä hinta liidistä tai prosenttiosuus esim. ostoskorin arvosta, mutta myös muita malleja ja näiden yhdistelmiä käytetään tarvittaessa. Yksinkertainen ja selkeä palkkiomalli on kaikille osapuolille yleensä paras ratkaisu.

Kuinka kaikki toimii

Kumppanuusmarkkinoinnissa on yksinkertaistettuna kyse perinteisestä kysynnän ja tarjonnan laista. Tuotteita myyvä yritys (mainostaja) ja tuotteita mainostava julkaisija (eng. affiliate tai publisher) hakevat oikeaa hintaa, jolla tehdä yhteistyötä. Määrittävät tekijät hyvälle yhteistyölle ovat yksinkertaistettuna seuraavat:

Mainostajan puolelta
1. tuotteen, palvelun tai verkkokaupan konversio
2. komission suuruus

Julkaisijan puolelta
1. tuotteen, palvelun tai verkkokaupan sopivuus julkaisijan medialle
2. komission suuruus

Molempien osalta 1 & 2 muodostavat kumppanuusmarkkinoinnin kulmakiven, eli eCPC tai EPC (eng. effective Cost Per Click tai Earnings Per Click). Mainostajan osalta on kyse eCPC:stä ja julkaisijan osalta EPC:stä. Molemmat mittaavat kuinka tuottava yksi klikki on ollut.

Kumppanuusmarkkinoinnin pääperiaatteet ovat suoraviivaisia mutta ne eivät välttämättä takaa suoraan tuloksia. Salaisuus tuloksekkaalle yhteistyölle kaikkien osapuolien osalta on yksinkertainen: Avoin ja jatkuva kommunikaatio, sekä kaikkien osapuolten tunteminen niin hyvin kuin mahdollista. Näin uusien ideoiden ja tuottavien yhteistyömallien kehittäminen pitkällä tähtäimellä on mahdollista. Tämä on Performissionin menestyksen ja tehokkuuden salaisuus.

Kumppanuusmarkkinointi blogissamme

Miksi jokaisen vaikuttajan tulee tehdä kumppanuusmarkkinointia

Tässä 10 syytä miksi jokaisen vaikuttajan on tärkeää ja hyödyllistä tehdä kumppanuusmarkkinointia. 1. Oikea tapa ajatella Ehkä olet kuullutkin aloittaessasi blogiasi, että sinun pitäisi antaa, antaa ja antaa. Sisältö edellä, sisältö on tärkein. Mutta kun annat ja annat etkä koskaan pyydä taloudellista kompensaatiota, asettaa se sinut burnoutin tielle. Keskeistä verkossa tapahtuvassa liiketoiminnassa on henkinen...

Tärkeimmät syyt tarjota alennuskoodeja ja vinkit niiden rakentamiseen

Yritin googlata kotimaista näkökulmaa sille, miksi suomalaisen verkkokaupan kannattaisi tarjota alennuskoodeja kuluttajille, mutta oli todella vaikea löytää aiheesta edes perustietoa. Jokaisessa suomalaisessa verkkokaupassa on kyllä tilauksen tekemisen yhteydessä pieni laatikko, johon alekoodin voi syöttää. Monelle se tuntuu kuitenkin jäävän lähinnä tekniseksi yksityiskohdaksi tai erittäin harvoin aidosti hyödynnetyksi työkaluksi. Miksi tuohon koodilaatikkoon tulisi käyttää enemmän...

Tulospohjaisen komission määrittäminen

Oli sitten kyseessä aloitteleva tai jo vakiintunut toimija, niin meiltä kysytään usein kuinka suuri tulospohjaisen komission tulisi olla ja miten se tulee määrittää – Mitään suoraa vastausta tähän ei ole, sillä jokainen toimiala ja toimija ovat erilaisia. Alla kuitenkin lyhyt katsaus siitä mitkä asiat kannattaa ottaa huomioon, joista useat lienevät monelle tuttuja. Pelkistettynä tulospohjaisen...

Menestyksemme resepti

”Avoin ja jatkuva kommunikaatio, sekä kaikkien osapuolten tunteminen niin hyvin kuin mahdollista. Näin uusien ideoiden ja tuottavien yhteistyömallien kehittäminen pitkällä tähtäimellä on mahdollista.”

Performissionin tiimillä on reilun parin vuosikymmenen yhteenlaskettu kokemus kumppanuusmarkkinoinnin parissa.

Kaikki kumppanuusmarkkinointi yhdestä paikasta

Valitsemalla meidät kumppanuusmarkkinoinnin partneriksesi voit ajaa kaikkia ohjelmiasi ja kampanjoitasi alustamme kautta. Me huolehdimme ja neuvottelemme kohderyhmällesi sopivat ja turvalliset julkaisijat & kumppaniverkostot mukaan puolestasi.

On tunnettu tosiasia, että ostotapahtuma voidaan rekisteröidä kahteen tai jopa useampaan verkostoon samanaikaisesti ja sama tapahtuma maksetaan monta kertaa. Kumppanuusmarkkinointi Hub -palvelumme avulla voit yksinkertaisesti ohittaa tämän ongelman, koska vain yksi pikseli on asennettu ja näin ollen maksat myynnistä vain kerran.

Tämä kaikki tarkoittaa, että saat vain yhden raportin, yhdet kirjautumistunnukset, yhden yhteyshenkilön, yhden pikselin asennuksen ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä: Kaikki yhdellä laskulla.

Miksi valita Performission?

Performission on perustettu vuonna 2016 kokeneiden digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoiden toimesta. Tiimimme vankka kokemus myynnin ja markkinoinnin parissa antaa erinomaisen näkemyksen tehokkaalle ja luotettavalle kumppanuusmarkkinoinnille.

Täydellinen läpinäkyvyys

Raportointi ja tilastot kertovat mistä liikenne tulee, mistä maksat ja kuinka paljon.

Aidosti tulospohjainen

Palkkio sidotaan lähes poikkeuksetta aina konversioon – maksat osuuden kassaasi kilahtavasta rahasummasta.

Luotettavat julkaisijat

Työskentelemme ainoastaan julkaisijoiden kanssa, jotka tunnemme ja joihin luotamme.

Kehittyvä teknologia

Seuranta- ja hallinnointi kehittyvät jatkuvasti. Panostamme voimakkaasti tuotekehitykseen.

Asiakasreferenssit

Lue mitä asiakkaamme kertovat yhteistyöstämme.

New call-to-action

Kiinnostuitko?

Mikäli kiinnostuit palveluistamme, niin ota meihin yhteyttä.

New call-to-action