Vaikuttajamarkkinoinnin avulla viestisi voidaan kertoa siellä, missä kuluttajat ovat alttiita vaikutteille. Nykypäivän digitaalisessa ympäristössä vaikuttajamarkkinointi on tutkitusti tehokasta ja vaikuttaa merkittävästi enemmän ostopäätökseen kuin perinteinen brändiviesti.
Tutustu e-kirjaamme ”Vaikuttajamarkkinointi on tehokasta – 10 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia 2020”
Teemme yhteistyössä vaikuttajien kanssa kohdennettua markkinointia eri sosiaalisen median kanavissa. Sosiaalisen median vaikuttajien jakamat kokemukset ja suositukset toimivat perinteistä mainontaa tehokkaammin, sillä markkinointi tapahtuu luontevassa, autenttisessa ympäristössä, aidoilla kokemuksilla ja ajatuksilla maustettuna. Sosiaalisessa mediassa tapahtuva viestintä vaikuttaa tutkitun tehokkaasti kohdeyleisön asenteisiin silloin kun vaikuttaja, tuote, sekä kohdeyleisö ovat oikein ja huolellisesti valittuja. Parhaimmillaan vaikuttajamarkkinoinnilla tavoitetaan oikea kohdeyleisö myös siellä, mihin perinteinen markkinointi ei ulotu.
Vaikuttajamarkkinointia voidaan toteuttaa usein eri tavoin. Kampanjasuunnittelu aloitetaan tuotteen tai palvelun kohderyhmän kartoittamisella, kenelle viesti suunnataan ja mitä halutaan kertoa. Tarkka kohderyhmän kuvaus auttaa oikeiden vaikuttajien valinnassa. Kampanjalle yleisiä tavoitteita voivat olla mm. brändin tunnettuuden rakentaminen, tuotteen tai palvelun kokeilu, tykkääjien ja seuraajien tai suoran myynnin kasvattaminen. Tavoitteita tukevien mittaustapojen ja mittareiden valinta on ensiarvoisen tärkeää kampanjan tehokkuuden arvioimiseksi.
Vaikuttajamarkkinoinnin avulla saadaan toteutettua mielenkiintoisia ja luovia kampanjoita, joissa näkyy aidolla tavalla vaikuttajan persoona. Kun kampanja suunnitellaan alusta lähtien yhdessä vaikuttajan kanssa, saadaan aikaiseksi hedelmällinen, kohderyhmää puhutteleva toteutus.
– Vaikuttajamarkkinoinnin ostaminen palveluna on helppoa, mutkatonta ja kustannustehokasta
– Kampanjat suunnittelemme tavoitteidenne mukaisesti
– Käytämme kampanjoissa laajasti suomalaisia vaikuttajia
– Teemme sopimukset vaikuttajien kanssa
– Hoidamme yhteydenpidon, kampanjaperehdytykset ja palkkiomaksut vaikuttajien kanssa
– Kampanjoiden seuranta, raportointi ja jatkoehdotukset
Teemme brändin näköisen toteutuksen halutulle kohdeyleisölle, oikein mitattuna ja parhaimmillaan tavoitamme oikean kohdeyleisön myös siellä, mihin perinteinen markkinointi ei ulotu.
Toteutamme räätälöityjä kampanjoita, joihin valitsemme brändinne näköiset ja yrityksellenne sopivat vaikuttajat suoraan verkostostamme tai sen ulkopuolelta. Työ aloitetaan kampanjan suunnittelulla ja ideoinnilla ja toteutetaan budjettisi mukaisesti. Markkinointikampanjan päätyttyä analysoimme ja raportoimme tulokset kehitysehdotuksineen.
Tuotetestaus. Vaikuttajan kanssa yhdessä tehdyt tuotetestaukset toimivat tehokkaasti koska sitoutuneet seuraajat arvostavat vaikuttajan mielipidettä. Mielikuvaan ja ostopäätökseen positiivisesti vaikuttavan mielipiteen lisäksi luodaan autenttisia käyttökokemuksia ja suosituksia.
Palvelukokemukset. Vaikuttaja voi käynnistää dialogin tuotekehityksen ja loppukäyttäjien välillä. Palvelusta saadaan arvokasta käyttökokemusta, joka toimii työkaluna palvelumuotoiluprosesseissa.
Sisältömarkkinointi. Sisältömarkkinointi on kuluttajalle hyödyllisen sisällön tuottamista brändin tavoitteet keskiössä ja sisältömarkkinoinnin keinoin kuluttajaa on helppo lähestyä. Markkinointi tarkoin valituissa kanavissa on tehokas keino näkyä juuri oikeissa paikoissa sekä tavoittaa haluttu kohdeyleisö. Sisältömarkkinointi on oivallinen keino brändin rakentamiseen sekä näkyvyyden lisäämiseen.
Kumppanuusmarkkinointi. Kumppanuusmarkkinointi on tulospohjaisen markkinoinnin kaikkein puhtain muoto. Suuri lisäarvo sillä saavutetaan myynnin lisäksi myös arvokkaan datan keräämisessä asiakaspolun loppupäästä. Kumppanuusmarkkinointi auttaa ymmärtämään paremmin asiakaspolkuasi.
Brändilähettiläs. Brändilähettiläs mahdollistaa monipuolisen vaikuttamisen eri sosiaalisen median kanavissa. Valitsemalla brändin imagoon sopiva vaikuttaja, saadaan rakennettua positiivisia mielikuvia ja puhutellaan kohderyhmää laaja-alaisesti. Brändilähettilään käytön tavoitteena on parantaa yrityksen tai brändin näkyvyyttä, tunnettavuutta ja rakentaa luottamusta kuluttajan sekä brändin välille.
Tuotekehitys. Valitsemalla vaikuttajan kohderyhmäsi mukaisesti, voidaan toteuttaa kampanja jossa tuotekehityksesi saa arvokasta tietoa tuotteesi tai palvelun loppukäyttäjiltä.
Sosiaalisen median konsultointi. Joskus matka sosiaalisen median haltuunottoon alkaa takamatkalta. Teemme sosiaalisen median konsultointia ja yleensä se on lähtölaukaus sosiaalisen median ja vaikuttajien maailmaan. Autamme sinua näissä asioissa: miksi ja milloin kannattaa olla aktiivinen, sinulle oikeiden sosiaalisen median kanavien valinta, tilien perustaminen, workshop tilien hallintaan ja tehokkaaseen markkinointiin, sisällöntuotanto ja tilien ylläpito.