Vaikuttaja­markkinointi

Vaikuttajamarkkinoinnin avulla viestisi kerrotaan siellä, missä kuluttajat ovat alttiita vaikutteille.

performission vaikuttajamarkkinointi

10 syytä tehdä vaikuttaja­markkinointia

Vaikuttajamarkkinoinnin avulla viestisi voidaan kertoa siellä, missä kuluttajat ovat alttiita vaikutteille. Nykypäivän digitaalisessa ympäristössä vaikuttajamarkkinointi on tutkitusti tehokasta ja vaikuttaa merkittävästi enemmän ostopäätökseen kuin perinteinen brändiviesti.

Tutustu e-kirjaamme ”Vaikuttajamarkkinointi on tehokasta – 10 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia 2022”.

Performission on vaikuttaja­markkinoinnin toimisto

Olemme strategisen vaikuttajamarkkinoinnin kumppani, joka auttaa teitä toteuttamaan tuloksellista vaikuttajamarkkinointia. Valttikorttejamme ovat laajat vaikuttajakontaktit, vankka ammattitaito ja monipuolinen kokemus vaikuttajamarkkinoinnista. Pystymme huippusuorituksiin nopeallakin aikataululla. Toteutamme kampanjat yhteistyössä vaikuttajien kanssa vastaamaan juuri teidän yrityksen tarpeita ja tavoitteita.

  • Kampanjat suunnittelemme tavoitteidenne mukaisesti
  • Käytämme kampanjoissa laajasti suomalaisia vaikuttajia
  • Teemme sopimukset vaikuttajien kanssa
  • Hoidamme yhteydenpidon, kampanjaperehdytykset ja palkkiomaksut vaikuttajien kanssa
  • Vaikuttajakampanjoiden seuranta, analysointi, raportointi ja jatkoehdotukset

Kertaluonteista vai toistuvaa?

Meidän kanssamme voit aloittaa pitkäaikaisemman kumppanuuden, mutta toteutamme myös kertaluonteisia kampanjoita.

Säännöllinen yhteistyö

Toteutamme yrityksellenne säännöllistä strategista vaikuttajamarkkinointia, joka voi olla esimerkiksi kuukausittaista tai kvartaaleittain tapahtuvaa yhteistyötä. Suunnitelma kokonaisuudelle luodaan teidän tavoitteiden pohjalta, josta lähdemme rakentamaan pitkäjänteistä ja tuottoisaa yhteistyötä. Vaikuttajamarkkinoinnissa toisto on tunnetusti toimivaa ja siksi suosittelemme lähes aina säännöllistä yhteistyötä yrityksille.

Kertaluonteinen kampanja

Mikäli haluatte testata vaikuttajamarkkinointia kerran, toteutamme tehokkaasti myös yksittäiset kampanjat. Autamme teitä löytämään yrityksellenne sopivat brand matchit ja kanavat, joiden kautta saavutetaan parhaat tulokset. Kertaluonteinen kampanja on loistava valinta silloin, kun haluaa kokeilla vaikuttajayhteistyötä ensimmäistä kertaa tai lanseeraa jotain uutta. Suunnittelemme myös kertaluonteiset yhteistyöt avaimet käteen -periaatteella alusta loppuun, jolloin teiltä vapautuu resursseja muuhun tekemiseen.

Managerointi

Hoidamme myös yksittäisten vaikuttajien yhteistöitä ja managerointia. Mikäli tavoitteena on kasvattaa omaa henkilöbrändiä ja liiketoimintaa entisestään, autamme tässä. Käytännössä hoidamme yhteistöiden myynnin sekä viestiliikenteen potentiaalisten asiakkuuksien kanssa, jolloin vaikuttaja itse voi keskittyä sisällöntuotantoon. Valitsemme manageroitavaksi sopivat vaikuttajat sosiaalisen median kanavan ja henkilöbrändin kiinnostavuuden pohjalta.

Kaupallisia yhteistöitämme

Vaikuttaja­markkinoinnin tulosten mittaus

Vaikuttajamarkkinoinnin mittarit lähtevät kampanjan tavoitteista. Mittareita voivat olla esimerkiksi kampanjan numeraalinen tavoittavuus (reach, näyttökerrat ja luku/katselukerrat), sitoutuneisuus (engagement rate), myynnin kasvattaminen, liidien kerääminen, yleisön kasvattaminen, näkyvyyden lisääminen halutussa kohderyhmässä, tuotteen tai palvelun kokeilu tai uudet asiakkaat. Vaikuttajakampanjaa lähdetään toteuttamaan sille asetettujen tavoitteiden pohjalta, yhdessä asetettuja tavoitteita tavoitellen. Vaikuttajamarkkinoinnin kampanjan päätyttyä koostamme teille raportin, jossa tuloksia analysoidaan kattavasti.

Olemme tyytyväisiä, kun te olette tyytyväisiä.

Vaikuttaja­markkinointi UKK

Vaikuttajamarkkinointi on markkinointia, jossa sosiaalisen median vaikuttaja mainostaa yrityksen tuotetta tai palvelua sosiaalisen median eri kanavissa kuten Instagram, Facebook, YouTube, blogit ja TikTok.

Vaikuttaja eli influencer voi olla kuka tahansa henkilö, jolla on seuraajia sosiaalisessa mediassa ja jonka tuottama sisältö kiinnostaa ihmisiä. Vaikuttaja (influencer) voi olla esimerkiksi urheilija tai muu julkisuudenhenkilö, mutta myös täysin tavallinen henkilö, joka herättää mielenkiintoa. Vaikuttajat jaetaan tyypillisesti kahteen kategoriaan; suuriin vaikuttajiin, joilla on kymmeniä, tai jopa satoja tuhansia seuraajia, sekä mikrovaikuttajiin, joilla seuraajia on joitain tuhansia.

Vaikuttajamarkkinointi toimii, koska markkinointi tapahtuu siellä, missä yritysten kohderyhmä on. Vaikuttajamarkkinointi on samaistuttavaa, aitoa, puhuttelevaa ja se tapahtuu lähellä kuluttajaa. Vaikuttajat pystyvät vaikuttamaan seuraajiensa ostopäätöksiin ja monesti jopa mielipiteisiin. Vaikuttajien seuraaminen on vapaaehtoista, jonka vuoksi markkinointiin sosiaalisessa mediassa suhtaudutaan vastaanottavaisemmin.

Vaikuttajamarkkinoinnin hinta määritellään tapauskohtaisesti ja yrityksen käytettävissä olevan budjetin mukaan. Seikat, jotka vaikuttavat hintaan ovat: Kampanjan laajuus (montako vaikuttajaa halutaan mukaan), käytetäänkö mikrovaikuttajia vai suuremman seuraajakunnan omaavia vaikuttajia, missä kanavissa halutaan näkyä ja kuinka usealla julkaisulla. Mikäli vaikuttajamarkkinoinnin hinta mietityttää sinua, olethan meihin yhteydessä ja avaamme aihetta lisää.

Toteutamme vaikuttajamarkkinointia monipuolisesti erilaisille yrityksille sosiaalisen median eri kanavissa. Vaikuttajista käytämme laajasti erilaisia vaikuttajia, jotka valikoidaan yhteistyöhön aina tapauskohtaisesti. On tärkeää, että yrityksen ja vaikuttajan arvot kohtaavat, jolloin yhteistyön onnistumiselle on parhaat lähtökohdat.

Viraalikampanjasta voidaan puhua, kun vaikuttajamarkkinoinnin kampanja lähtee leviämään laajasti mm. valtamedian lehdissä, heidän verkkosivuillaan, uutisissa tai useammassa erittäin suuressa kanavassa. Tällainen kampanja on monilla mittareilla onnistunut, sillä se on koskettanut erittäin suurta yleisöä. Viraalikampanjaa on hankala ennustaa etukäteen, mutta tekemällä jotain uutta, mielenkiintoista ja/tai tunteita yleisössä herättävää, on vaikuttajamarkkinoinnin toteutuksella kaikki edellytykset päästä viraaliksi.

Vaikuttaja­markkinointi sosiaalisessa mediassa

Vaikuttajamarkkinointia voidaan toteuttaa sosiaalisessa mediassa usealla eri tavalla. Kampanjasuunnittelu aloitetaan tuotteen tai palvelun kohderyhmän kartoittamisella – kenelle viesti suunnataan ja mitä halutaan kertoa. Tarkka kohderyhmän kuvaus auttaa oikeiden vaikuttajien valinnassa. Vaikuttajakampanjalle yleisiä tavoitteita voivat olla mm. brändin tunnettuuden rakentaminen, tuotteen tai palvelun kokeilu, tykkääjien ja seuraajien tai suoran myynnin kasvattaminen.

Vaikuttajamarkkinoinnin avulla saamme toteutettua mielenkiintoisia ja luovia kampanjoita, joissa näkyvät aidolla tavalla vaikuttajan persoona. Kun vaikuttajakampanja suunnitellaan alusta lähtien yhdessä vaikuttajan kanssa, saadaan aikaiseksi hedelmällinen, kohderyhmää puhutteleva toteutus. Pyrimme aina ylittämään odotukset sekä asetetut tavoitteet ja joskus suunnittelemastamme vaikuttajakampanjasta tulee viraali.

Ota yhteyttä

Voit soitella meille suoraan tai lähettää alta viestiä!

    Jutta Hirsimäki

    Vaikuttajamarkkinointi
    +358 50 3099 155
    jutta@performission.fi

     Pinja Tuominen

    Vaikuttajamarkkinointi
    +358 44 0531 211
    pinja@performission.fi